Category Archives: Marketing medyczny

Recepta na bezbłędne dotarcie do pacjenta

Większość gabinetów medycyny estetycznej ma swoją stronę internetową, jednak nie każda z nich wykorzystuje w pełni swój potencjał przyciągania pacjentów. Wynika to z faktu, że większość osób zajmujących się promocją placówki, nie zdaje sobie sprawy z tego, czego tak naprawdę pacjenci szukają w Internecie. Rozwój technologii i informatyzacja komunikacji zmieniły zasadniczo podejście Polaków do medycyny,…
Więcej

 

Jak opinie pacjentów budują wizerunek lekarza i gabinetu medycznego

Rekomendacje innych klientów dostępne w Internecie wywierają duży wpływ na wybór produktów i usług. Zjawisko to dotyczy również lekarzy, którzy nie zawsze są świadomi tego, jak ważne są opinie wystawiane im przez pacjentów. Prosperowanie gabinetów medycyny estetycznej często jest uzależnione od komentarzy zamieszczanych w Internecie. Niefrasobliwe traktowanie tematu opinii może niestety negatywnie wpływać na liczbę…
Więcej

 

Promocja gabinetu medycyny estetycznej – najbardziej opłacalne działania

Działania promocyjne podejmowane przez gabinet medycyny estetycznej mają na celu pozyskanie nowych pacjentów. Jednak aby ich pozyskać, najpierw trzeba do nich dotrzeć z odpowiednim przekazem marketingowym. Jakie działania promocyjne sprawdzają się najlepiej, które z nich są najbardziej opłacalne?     Strona internetowa Najdynamiczniej rozwijającym się medium reklamowym jest Internet. To podstawowe źródło informacji – to…
Więcej

 

Indywidualny plan terapeutyczny – podstawy medycyny estetycznej

Coraz większa liczba lekarzy zaczyna się interesować medycyną estetyczną. Rynek medycyny estetycznej w Polsce już w 2010 r. był szacowany na 5 mld USD rocznie, a dynamika jego wzrostu na 20%. Potencjał tego rynku jest ogromny i stąd rosnące zapotrzebowanie na lekarzy wykonujących zabiegi medycyny estetycznej.     Wiedza i oczekiwania pacjentów Pacjenci są coraz…
Więcej

 

Pozycjonowanie stron internetowych gabinetów medycznych

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych to działania mające na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Jest to ciągły proces, który wymaga indywidualnej strategii, analizy i działań optymalizacyjnych, zarówno w serwisie, jak i poza nim. Aby skutecznie pozycjonować stronę internetową i zapewnić jej stabilne pozycje na wybrane frazy kluczowe, należy na bieżąco śledzić zmiany…
Więcej

 

Jak zwiększyć liczbę pacjentów w gabinecie medycyny estetycznej

Obecnie usługi medyczne należą do najczęściej wyszukiwanych w Internecie, a hasło #lekarz systematycznie od dekady zyskuje coraz większą popularność. Każdego dnia Polacy poszukują w Internecie rozmaitych porad dotyczących swojego zdrowia, zbierają informacje na temat gabinetów i klinik wykonujących konkretne zabiegi, a także sprawdzają opinie na temat lekarzy. Co zrobić, aby osoby te dołączyły do grona…
Więcej

 

Reklama w medycynie estetycznej – wyniki badań

W praktyce lekarskiej coraz częściej wykorzystuje się koncepcję marketingowego zarządzania prowadzonym gabinetem. Stosowanie narzędzi promocyjnych ma na celu nie tylko budowanie wizerunku i marki danej placówki, ale również zwiększanie poziomu „sprzedaży” usług oraz zadowolenia pacjentów. Warto wiedzieć, czy wszystkie tego typu działania są dopuszczalne i w pełni legalne.     Stanowisko Naczelnej Rady Lekarskiej Uchwała…
Więcej

 

Nowoczesna strona internetowa w medycynie estetycznej

Niektórzy twierdzą, że jeśli kogoś lub czegoś nie ma w Internecie, to znaczy, że nie istnieje. Jednak sama obecność w sieci nie pomaga w osiągnięciu sukcesu. Nie wystarczy mieć swoją stronę internetową – trzeba jeszcze o nią dbać, odpowiednio pozycjonować, systematycznie rozwijać i na bieżąco uzupełniać o nowe treści. Nic tak nie zniechęca internautów, jak…
Więcej

 

Rozmowa lekarza z pacjentem

Nić zrozumienia pomiędzy lekarzem a pacjentem wpływa na stosowanie się pacjenta do zaleceń lekarskich. Bardzo często na skuteczność terapii wpływa nie sam dobór zapisanych leków, lecz zrozumienie, zaakceptowanie i wypełnianie zaleceń lekarza w zakresie postępowania po zabiegu, diety, trybu życia, rezygnacji z nałogu. Właściwie przeprowadzona rozmowa lekarza z pacjentem jest kluczem do sukcesu.    …
Więcej

 

Marka własna lekarza – recepta na sukces

Budowanie marki osobistej (tzw. personal branding) polega na tworzeniu własnej marki i zarządzaniu swoim wizerunkiem. Dotyczy każdego z nas niezależnie od zawodu i prowadzonej działalności.     W przypadku niektórych zawodów (lekarz, architekt, prawnik) własne nazwisko jest największą wartością, którą rozwijamy przez cały okres pracy zawodowej. Umiejętne zarządzanie marką osobistą i renomą własnego nazwiska pomaga…
Więcej