Nowoczesna strona internetowa w medycynie estetycznej

Niektórzy twierdzą, że jeśli kogoś lub czegoś nie ma w Internecie, to znaczy, że nie istnieje. Jednak sama obecność w sieci nie pomaga w osiągnięciu sukcesu. Nie wystarczy mieć swoją stronę internetową – trzeba jeszcze o nią dbać, odpowiednio pozycjonować, systematycznie rozwijać i na bieżąco uzupełniać o nowe treści. Nic tak nie zniechęca internautów, jak strony internetowe, na których nic się nie dzieje.

 

 

Rozwój Internetu

Internet to nowoczesne i najszybciej rozwijające się medium informacyjne na świecie, które traktowane jest przez coraz większe grono ludzi jako pierwsze i główne źródło informacji. Z badań polskich internautów wynika, że około 60 proc. użytkowników postrzega firmę przez pryzmat jej strony internetowej. Ponad 87 proc. ludzi mających dostęp do Internetu poszukuje w sieci informacji i opinii o produktach lub usługach1.

 

 

Czy warto mieć własną stronę internetową?

Strona internetowa jest jednocześnie wizytówką firmy i źródłem informacji na temat placówki medycznej i jej usług. Dobrze przygotowany i prowadzony portal internetowy zarabia dla lekarza i jego gabinetu. Dzięki stronie internetowej można dotrzeć do ogromnej liczby użytkowników, pozyskać nowych pacjentów, zwiększyć sprzedaż i zredukować koszty reklamy. Internet znacząco pomaga rozwijać prowadzoną przez siebie praktykę lekarską2.

 

 

Jak prowadzić portal internetowy

Prowadzenie strony internetowej to cała grupa różnych zabiegów mających na celu jej rozwój i rozbudowę. Zalicza się do nich m.in. dodawanie nowych treści, obecność w mediach społecznościowych oraz pozycjonowanie pod kątem wyszukiwarek. Ma ono wpływ na widoczność i wzrost popularności strony internetowej. Dobrze prowadzony portal jest doceniany przez użytkowników Internetu, o czym świadczy stale rosnąca liczba gości na stronie internetowej3. Im częściej pacjent odwiedza stronę internetową, tym większe szanse na to, że będzie korzystał z usług oferowanych przez daną placówkę medyczną.

 

 

Aktualizacje strony internetowej

Dla wyszukiwarki najważniejsza jest jakość strony internetowej, która wzrasta, gdy zamieszcza się na niej ciekawe informacje – Google będzie odsyłał internautów właśnie na takie portale. Z tego względu warto na bieżąco uzupełniać stronę internetową o nowości, informacje na temat zmiany cen i referencje zadowolonych pacjentów. Należy regularnie informować internautów o ciekawych wydarzeniach i publikować specjalistyczne materiały, których poszukują pacjenci4.

 

 

Znaczenie nowych treści

Wyszukiwarka Google premiuje systematycznie prowadzone strony internetowe, które publikują nowe i wartościowe treści. Im częściej pojawiają się nowe teksty, tym lepiej z uwagi na użytkowników portalu, jak też oceny przez roboty Google’a. Przed aktualizowaniem czegokolwiek (oprócz treści), warto na wszelki wypadek zrobić aktualny backup strony internetowej5.

 

 

Pozycjonowanie

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej jest możliwe dzięki jej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja, czyli Search Engine Optimization (SEO), to działania, których celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji konkretnej witryny w wynikach wyszukiwania przy zachowaniu zasad danej wyszukiwarki6.

 

 

Optymalizacja SEO

Optymalizacja pozwala na lepsze zrozumienie zawartości portalu przez roboty sieciowe, a tym samym wyświetlanie go w momencie, gdy użytkownik wpisuje określone słowo kluczowe lub frazę. Bez optymalizacji nawet najlepsze działania promocyjne mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów7. Tutaj http://www.seoptimer.com/ można sprawdzić stronę internetową pod kątem optymalizacji SEO.

 

 

Ruch na stronie internetowej

Analiza ruchu na stronie internetowej jest nieodłącznym elementem działań SEO, ponieważ pozwala określić, czy są one skuteczne i przynoszą oczekiwane efekty. Google Analytics to darmowe narzędzia analityczne, które analizują ruch, biorąc pod uwagę różne aspekty i zbierając dane na temat użytkowników odwiedzających dany portal. Uzyskane informacje dostępne są później w formie rozbudowanych statystyk i raportów8.

 

 

Google Analytics

Usługa Google Analytics umożliwia pomiar wielkości sprzedaży i liczby konwersji. Zapewnia również bieżący wgląd w to, jak użytkownicy korzystają ze strony internetowej, jak do niej dotarli – czy poprzez wyszukiwarkę, odesłanie z innej strony lub bezpośrednio po ręcznym wpisaniu adresu strony w przeglądarce9.
Ponadto Google Analytics zbiera na temat użytkowników takie informacje, jak: miejsce (kraj, miasto), oprogramowanie (system operacyjny, przeglądarka, rodzaj urządzenia), zachowanie na stronie (czas spędzony na konkretnej stronie, liczba odwiedzonych portali)10.

 

 

Raporty i analiza

Wszystkie zebrane przez Google Analytics informacje, jeśli zostaną odpowiednio przeanalizowane i zinterpretowane, mogą pomóc w poprawieniu użyteczności strony internetowej i jej lepszym dopasowaniu do odbiorców11. Analiza danych pomaga ustalić, co można zrobić, by użytkownicy chętnie wracali na stronę internetową12.

 

 

Szybkość ładowania strony

Prędkość ładowania witryny jest jednym z kluczowych wskaźników, na podstawie których Google decyduje o miejscu w rankingu wyświetlanych stron (im szybciej, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. Szybkość jest istotna również z punktu widzenia technologii mobilnych – witryny na urządzenia przenośne, oprócz funkcji responsywności, muszą być dobrze zaprojektowane pod względem prędkości ładowania13.

 

 

Responsywność

Responsive Web Design (RWD) polega na projektowaniu stron internetowych w taki sposób, aby ich układ i wygląd automatycznie dostosowywał się do rozmiaru okna urządzenia, na którym są wyświetlane (np. przeglądarki, smartfony, tablety). Tego typu witryny są uniwersalne i wyświetlają się dobrze zarówno na dużych, jak i małych ekranach. Obecnie responsywność stron internetowych to nie kaprys czy dodatek, lecz po prostu konieczność14.

 

 

Wyszukiwanie mobilne górą

W najbliższym czasie Google rozdzieli indeksowanie stron internetowych. Mimo że desktopowe narzędzia będą nadal funkcjonować, to jednak nie będą ani tak dobre, ani tak aktualne, jak wyszukiwanie mobilne15.
Konsumpcji treści z poziomu telefonu sprzyjają szybkie tempo współczesnego życia, jak też rosnące wymagania internautów. Ten sposób komunikacji jest dużo szybszy i łatwiejszy. Wkrótce będzie miał również znacznie większe znaczenie – to właśnie na urządzeniach mobilnych wyniki internetowych wyszukiwań będą najbardziej dokładne16.

 

 

Testowanie prędkości i wydajności

Istnieje wiele narzędzi, które służą do testowania prędkości ładowania witryny internetowej. Dzięki nim pozycja portalu w wynikach wyszukiwania Google może znacznie wzrosnąć. Wyższa pozycja oznacza zwiększenie ruchu na stronie i prawdopodobnie wzrost sprzedaży17.

 

Narzędzia, dzięki którym można sprawdzić prędkość i wydajność swojej strony internetowej:

  • prędkość ładowania strony (page speed insights): https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl, http://www.pagescoring.com/website-speed-test/, http://yslow.org/;
  • wiarygodność strony (website authority): http://www.seoreviewtools.com/website-authority-checker.

 

Stworzenie nawet najbardziej interesującej i oryginalnej strony internetowej to za mało, aby przyciągnąć i pozyskać lojalnych pacjentów. Należy stale aktualizować zamieszczane na portalu treści, przynosi to wiele korzyści – witryna wzmacnia swoją pozycję w Google i tym samym przyciąga nowych użytkowników.

 

 

Nowoczesna strona internetowa w medycynie estetycznej

Nowoczesna strona internetowa to portal, który jest dostosowany do urządzeń mobilnych, atrakcyjny nie tylko pod kątem wizualnym i użytkowym, ale przede wszystkim pod kątem treści. Prowadzenie strony internetowej to pracochłonne zajęcie wymagające odpowiedniej dawki wiedzy i umiejętności, dlatego też warto je powierzyć specjalistom, którzy wiedzą, jak to robić.

 

 

Polecane artykuły

 

 

Zapraszamy na szkolenia w OLLIE

 

 

Źródła:

  • 1https://www.webimpuls.pl/artykul/28,dlaczego-warto-miec-strone-www.html, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 2https://www.webimpuls.pl/artykul/28,dlaczego-warto-miec-strone-www.html, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 3http://hefe.pl/jak-prowadzic-strone-internetowa/, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 4http://www.biznespraktycznie.pl/strony-www/prowadzenie-stron-internetowych.html, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 5http://epraktycznie.pl/aktualizacja-stron-internetowych/, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 6https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/42/podstawy-optymalizacji-stron-internetowych-pod-seo, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 7http://www.taig.org/optymalizacja-strony/, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 8https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/46/google-analytics-dla-poczatkujacych, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 9https://www.google.pl/intl/pl/analytics/features/index.html, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 10https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/46/google-analytics-dla-poczatkujacych, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 11https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/46/google-analytics-dla-poczatkujacych, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 12https://www.google.pl/intl/pl/analytics/features/index.html, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 13http://www.mobiletrends.pl/ranking-10-najlepszych-narzedzi-to-testowania-predkosci-i-optymalizacji-twojej-witryny/, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 14http://www.spidersweb.pl/2016/10/google-indeksowanie-mobile.html, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 15http://www.spidersweb.pl/2016/10/google-indeksowanie-mobile.html, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 16http://www.spidersweb.pl/2016/10/google-indeksowanie-mobile.html, dostęp w dn. 16.11.2016
  • 17http://www.mobiletrends.pl/ranking-10-najlepszych-narzedzi-to-testowania-predkosci-i-optymalizacji-twojej-witryny/, dostęp w dn. 16.11.2016