Jak wybrać szkolenie z medycyny estetycznej?

Najważniejsze dla pacjentek-doświadczenie i renoma lekarza

Wielu lekarzy zadaje sobie pytanie jak wybrać szkolenie z medycyny estetycznej. Wybór szkolenia z medycyny estetycznej to inwestycja, która powinna zaowocować umiejętnościami i pewnością siebie w zakresie wykonywania zabiegów medycyny estetycznej. Firm prowadzących szkolenia z zakresu medycyny estetycznej jest wiele, warto więc starannie i świadomie dokonać wyboru.

 

Według badań TNS OBOP (1) dla ponad 82% polskich kobiet, odwiedzających gabinety medycyny estetycznej najważniejsze przy wyborze gabinetu są doświadczenie i renoma lekarza. Dopiero na bardzo odległej pozycji (po 4% respondentek) znajdują się miły i kompetentny personel oraz na atrakcyjne ceny i promocje. Tylko dla 2% zapytanych osób znaczenia ma popularność gabinetu medycyny estetycznej.

 

 

Wykonuj zabiegi już następnego dnia po szkoleniu

Opierając się na tych badaniach warto więc szukać szkoleń, które umożliwią nam możliwie szybkie wdrożenie się do wykonywanych zabiegów i wykonywanie ich już następnego dnia po szkoleniu. Po prawidłowo przeprowadzonym szkoleniu powinniśmy być w stanie wykonywać zabiegi objete zakresem szkolenia od razu i samodzielnie. Dlatego też wybierając szkolenie medycyny estetycznej warto kierować się praktycznymi aspektami szkolenia. Co powinno być dla nas ważne i o co warto zapytać? Przede wszystkim o to, jak liczne są grupy szkoleniowe (w grupach powyżej 6-7 uczestników szkolenia kontakt z lekarzem – wykładowcą może być ograniczony i utrudniony) i ile zabiegów jesteśmy w stanie wykonać podczas szkolenia. Dobrze jest przyjechać z własną modelką na szkolenie – pozwoli nam to obserwować w dłuższej perspektywie czasowej efekty przeprowadzonych zabiegów, jednak często jedna modelka może okazać się niewystarczająca. Dlatego warto zwrócić uwagę na to, czy firma szkoleniowa organizuje własne modelki i dopytać, ile modelek przypada na każdego lekarza.

 

 

Praktyczny charakter szkolenia z dużą liczbą zabiegów

Praktyczny, warsztatowy charakater szkolenia, z dużą liczbą zabiegów na modelkach to podstawa. Często zdarza się, że szkolenia mają charakter teoretyczno – demonstracyjny. Jeśli w szkoleniu uczestniczy 12 lekarzy i 3 pacjentów, to szansa na samodzielne przeprowadzenie zabiegu jest minimalna. Warto więc wybrać szkolenie, w którym nie tylko wyznaczymy punkty, ale również samodzielnie przeprowadzimy kilka zabiegów. Aby to mogło nastąpić, część warsztatowa – praktyczna szkolenia – musi zająć około 60 – 80% czasu szkolenia. Warto o to dopytać przed zapisaniem się na szkolenie.

 

 

Wpis do rejestru szkoleń OIL i punkty edukacyjne

Wpis firmy do rejestru szkoleń Okręgowej Izby Lekarskiej i objęcie szkoleń punktami edukacyjnymi również ma znaczenie dla wyboru firmy szkoleniowej. Dlaczego? Bo instytucje wpisane do rejestru szkoleń OIL przeszły procedurę weryfikacji jakości szkoleń i doświadczenia wykładowców. Zabiegi muszą odbywać się w gabinecie medycznym, a nie np. w salonie kosmetycznym czy w hotelu. Punktami edukacyjnymi mogą być objęte tylko szkolenia, które nie zawierają treści promujących producentów, dlatego też szkolenia producentów preparatów nie są objęte punktami edukacyjnymi.

 

 

Szkolenia niezależne od dystrybutorów

Warto zwrócić uwagę na szkolenia prowadzone obiektywnie i niezależnie od producentów i dystrybutorów preparatów. Wprawdzie zdaża się, że producenci organizują szkolenia „bezpłatne”, jednak często, aby uczestniczyć w takim szkoleniu należy zamówić odpowiednio dużą ilość preparatów. Co więcej – w trakcie takiego szkolenia nie dowiemy się, jakie inne preparaty poleca lekarz wykładowca, które są bezpieczniejsze i dają mniej powikłań ani jak „wycisnąć” ostatnią kroplę preparatu z ampułki.

 

 

Sprawdź opinie i rekomendacje

Opinie i rekomendacje wcześniejszych uczestników szkoleń oraz brak anonimowości strony (zdjęcia z przeprowadzonych szkoleń, imienne opinie uczestników, nieanonimowi wykładowcy szkoleń) to również dodatkowe informacje, które powinny zwiększyć zaufanie i wiarygodność do firmy organizującej szkolenia.

 

 

Jak organizowane są szkolenia w firmie OLLIE?

  • Część 1-wsza – krótki, około 15-minutowy moduł marketingowo – biznesowy, przy każdym szkoleniu jest to inny temat modułu (uczeszczając na różne szkolenia w OLLIE tematy modułów nie powtarzają się) dotyczący medycyny estetycznej – np. popularność zabiegów medycyny estetycznej wśród pacjentów; wprowadzenie usługi medycyny estetycznej np. do gabinetu stomatologicznego; rekrutacja i lojalizacja pacjentów; prowadzenie działań promocyjno – marketingowych;
  • Część 2-ga – przygotowanie teoretyczne do wykonywania zabiegów medycyny estetycznej m. in. – przypomnienie anatomii twarzy; wskazania i przeciwwskazania do zabiegów; zapobieganie powikłaniom i ich leczenie; przygotowanie preparatów do podania; porównanie preparatów różnych firm w oparciu o dośiadczenie lekarza wykładowcy;
  • Część 3-cia - warsztatowa – praktyczna – stanowi około 75% czasu szkolenia i obejmuje zabiegi wykonywane na pacjentach, umawianych przez firmę OLLIE; przeważnie na lekarza przypada od 2 do 4 pacjentów i pacjenci są dobrani pod kątem programu szkoleń;
    Większość lekarzy od razu po szkoleniu samodzielnie wykonuje zabiegi medycyny estetycznej (w zakresie odbytego szkolenia).

 

 

Polecane

Opinie lekarzy - uczestników szkoleń
Stomatolog lekarzem medycyny estetycznej
Praktyka lekarza medycyny estetycznej - kto pyta, nie błądzi
Polka w gabinecie medycyny estetycznej - co jest najważniejsze przy wyborze gabinetu medycznego?
Lekarz i zdrowie w internecie - wyniki badań
Indywidualny plan terapeutyczny czyli podstawy medycyny estetycznej - lek. med. Marta Tazbir

 

 

Źródło

(1) Badanie TNS OBOP, przeprowadzone metodą CATI w dniach 13-16 stycznia 2011 r.; na losowej, reprezentatywnej próbie 1000 Polek w wieku 18 lat i więcej.