Promocja gabinetu medycznego w internecie

Internet stanowi potężne źródło, w którym informacji szuka wielu Polaków. Również w sektorze usług medycznych istnieje duże zapotrzebowanie na informowanie potencjalnych pacjentów na temat lekarzy i ich specjalności.

 

 

Promocja gabinetu medycznego w internecie

Coraz większa ilość użytkowników Internetu poszukuje specjalistów przez to właśnie źródło. Podobnie rzecz ma się z lekarzami. Jak szacuje portal ZnanyLekarz.pl, jego strony przeszukiwane są przez 3,5 miliona Polaków miesięcznie. Wydaje się zatem, że Internet jest doskonałym miejscem do opublikowania swojej wizytówki.

 

 

Portale medyczne

Wraz ze wprowadzeniem zmian związanych z zakazem bezpośredniego reklamowania się przez osoby prowadzące działalność medyczną, właściwie każda droga reklamy została lekarzom zamknięta. Z tego powodu jednym z lepszych sposobów na poinformowanie pacjentów o prowadzonej przez siebie praktyce jest wykorzystanie tak zwanych portali medycznych. Tego typu serwisy pełnią funkcję ogromnej bazy danych, która zbiera dane dotyczące lekarzy specjalistów oraz umożliwia pacjentom umówienie się na wizytę i ocenę danego specjalisty.

 

 

Strony internetowe zrzeszające lekarzy odnotowują każdego miesiąca bardzo duże liczby odwiedzin, z tego też powodu nie warto jest ignorować tego medium, ponieważ może ono sprowadzić do gabinetu kolejnych pacjentów. W podobny sposób będzie ich dostarczać pozytywna opinia o wykonywanych zabiegach zamieszczona na takich portalach.

 

 

Strona internetowa jako forma promocji

Witryna internetowa stanowi jedno z najprostszych narzędzi wykorzystywanych do promowania gabinetu medycznego w Internecie. To na niej pacjenci mogą zapoznać się z nazwiskami lekarzy i ich wizerunkami oraz dowiadują się na temat zakresu świadczonych usług oraz ich cenie, ewentualnie możliwości skorzystania z finansowania NFZ.

 

 

Dobrze przemyślana strona internetowa powinna spełniać kilka kryteriów, na które składają się między innymi: treść, wartość estetyczna, wersje językowe, intuicyjne menu oraz prezentacje. To z nich pacjenci będą mogli dowiedzieć się na temat lekarzy pracujących w gabinecie oraz o usługach, z których można skorzystać. Trzeba jednak pamiętać, żeby strona została zaprojektowana z myślą o pacjencie, a więc w sposób, który pozwoli na szybkie wyszukanie niezbędnych informacji lub umówienie się na wizytę.

 

 

Pozycjonowanie

O ile strona internetowa może przyczynić się do znacznego wzrostu liczby zainteresowanych usługami gabinetu, o tyle trzeba pamiętać, że samo jej istnienie nie prowadzi do niczego. Sama witryna powinna być zarządzana i promowana w taki sposób, aby była znana jak największej liczbie osób. Z tego powodu trzeba postawić na pozycjonowanie. W skrócie pozycjonowanie można opisać jako działanie, które ma umożliwić wyświetlenie strony na możliwie jak najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek. Z tego też powodu uaktualnianie strony i nasycenie jej odpowiednio dobranymi słowami kluczowymi jest niezwykle ważne, a sam proces udoskonalania witryny niezwykle ciekawy. Jednak w przypadku, kiedy lekarz nie może zając się nim sam, może rozpocząć współpracę z firmą, która oferuje usługi SEO.

 

 

Content marketing

Jest to kolejna metoda, która pozwala na skuteczne promowanie się w Internecie. Polega ona na publikowaniu na stronach internetowych lub blogach treści, które są użyteczne z punktu widzenia czytelnika. Takie wpisy skupiają się na przykład na przedstawianiu działania danego urządzenia lub usługi albo pozwalają na rozwiązanie kłopotów potencjalnych czytelników.

 

 

Poprzez publikowanie tego typu artykułów można doskonale wypromować swoją osobę jako eksperta, posiadającego szczegółową wiedzę z danej dziedziny. Podobnie może być w przypadku lekarzy. Na swoich stronach mogą oni publikować opisy wykonywanych przez siebie zabiegów, zawierające praktyczne wskazówki dla pacjentów, itp.

 

 

Media społecznościowe

Kreowaniu dobrego wizerunku gabinetu w Internecie sprzyja również posiadanie profilu na portalu społecznościowym. O ile mediów społecznościowych istnieje wiele, o tyle działalność w nich sprowadza się głównie do utworzenia konta na Facebooku, najpopularniejszym z nich.

 

 

Obecność lekarzy w mediach społecznościowych pozwala na podtrzymanie kontaktu z pacjentami oraz pozyskanie nowych. Pozwala na kontakt oraz zaangażowanie w zdrowie pacjentów chociażby poprzez publikowanie wpisów poradnikowych związanych z określoną porą roku.

 

 

Promocja gabinetu medycznego poprzez media społecznościowe pozwala na nawiązanie kontaktu i stworzenie więzi z pacjentami przez wymianę komentarzy i lajków pod publikowanymi postami. Stanowi jednocześnie jedną z lepszych form rekomendacji, ponieważ potencjalni pacjenci dowiadują się o praktyce niemal mimochodem.

 

 

Polecamy

Marketing gabinetu medycznego
Indywidualny plan terapeutyczny czyli podstawy medycyny estetycznej
Szkolenia indywidualne z marketingu i prawa medycznego
Szkolenia z marketingu i prawa dla lekarzy