Telefon w promocji gabinetu medycyny estetycznej

Standardowe kanały komunikacji marketingowej w kontakcie z pacjentami nie są już tak efektywne, jak kiedyś. Poszukiwanie nowych kanałów doprowadziło do zainteresowania telefonią komórkową i smartfonami. Urządzenia tego typu oferują wiele możliwości i ułatwiają bezpośrednie dotarcie do pacjenta. Telefon w promocji gabinetu medycyny estetycznej to już codzienność.

 

 

Mariaż technologii z marketingiem

Nowe technologie, obecne w życiu każdego z nas, są na co dzień wykorzystywane w celach marketingowych przez różne firmy. Telefon komórkowy, a zwłaszcza smartfon, może mieć różnorodne zastosowania w marketingu. Powstał nawet termin mobile marketing, który opisuje charakter działań marketingowych związanych z telefonami komórkowymi. Specjaliści ds. marketingu z różnych branż coraz chętniej korzystają z coraz to nowszych rozwiązań dostępnych za pośrednictwem telefonii komórkowej.

 

 

Marketing SMS

O sile marketingu SMS świadczy jego wysoka skuteczność, która wynika z ogromnej popularności telefonów komórkowych i głębokiego przywiązania użytkowników do swoich aparatów telefonicznych. Telefony zawsze mamy pod ręką i automatycznie po nie sięgamy, gdy tylko słyszymy dźwięk nadchodzącej wiadomości. SMS ma to do siebie, że nie trafia do spamu i nie gubi się w morzu innej korespondencji, a prawie wszystkie wiadomości zostają przeczytane i to dość szybko1.

 

 

Badania nie kłamią

Z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że w 2015 r. było w Polsce zarejestrowanych ponad 56 milionów kart SIM, co oznacza, że każdy mieszkaniec kraju ma więcej niż jeden telefon2. Ponad 65 proc. użytkowników telefonów otrzymuje SMS-y informujące o ofertach lub rabatach, z czego blisko 70 proc. deklaruje, że nadal chce otrzymywać tego typu informacje. Co istotne, aż 82 proc. badanych kobiet przyznaje, że woli dostawać oferty dotyczące kosmetyki i fryzjerstwa. Dane statystyczne pokazują również, że aż 55 proc. Polaków korzysta ze smartfonów, z czego 80 proc. z nich to osoby po 40 roku życia, które stanowią główną grupę docelową gabinetów medycyny estetycznej3. Takiego potencjału nie można przegapić – należy go jak najlepiej wykorzystać.

 

 

Przewaga nad innymi kanałami komunikacji

Duży zasięg należy do największych atutów mobile marketingu. Oprócz tego SMS daje szybki i bezpośredni kontakt z odbiorcą. Większość użytkowników telefonów niemal od razu odczytuje SMS-y, które ze względu na ograniczenie w liczbie znaków muszą być zwięzłe i konkretne. Odbiorca nie jest zmuszony do wczytywania się w wiadomość i wyszukiwania w niej korzyści dla siebie – od razu wie, czy oferta jest dla niego odpowiednia4. Komunikacja za pomocą SMS-ów może dotyczyć różnych aspektów działalności gabinetu medycyny estetycznej, np. umawiania wizyt czy kampanii promocyjnych.

 

 

SMS z przypomnieniem o wizycie

Pacjenci często zapominają o umówionej wizycie, generując w ten sposób koszty i straty gabinetu. Przypomnienia wysyłane jako SMS-y zmniejszają ilość zapomnianych wizyt nawet do 70 proc, co pozwala oszczędzić nie tylko czas, ale też pieniądze. Redukują również ilość telefonów od pacjentów, którzy chcą jedynie upewnić się co do terminu wizyty. Obecnie pacjenci wręcz oczekują, że to właśnie gabinet będzie pamiętać i przypominać im o ich wizycie. Do wyrobienia takiej postawy przyczyniły się korporacje i firmy z innych branż.

 

 

Komunikacja w obie strony

Pacjenci mogą odpisywać na wiadomości SMS z przypomnieniem o wizycie i poinformować o jej odwołaniu lub spóźnieniu. Takie informacje powinny dotrzeć do gabinetu jak najszybciej, dlatego też odpowiedź SMS od pacjenta pojawia się natychmiast w systemie i jest w nim widoczna.

 

 

Indywidualizacja kontaktu z pacjentem

Systemy do wysyłania SMS-ów umożliwiają wysyłanie pojedynczych wiadomości wprost z terminarza lub karty pacjenta. Wystarczy kliknąć w jego numer telefonu, wpisać treść i wysłać SMS. Dzięki takiej formie komunikacji z pacjentem można przesyłać mu informacje, o które prosił podczas wizyty. Cała historia wysłanych wiadomości jest dostępna w jednym miejscu (w systemie); można zajrzeć do niej w dowolnej chwili. To kolejny sposób na podniesienie jakości obsługi pacjenta i zwiększenie jego lojalności wobec gabinetu5.

 

 

Budowanie relacji

Gabinet medycyny estetycznej to miejsce, z którym pacjenci związują się na dłużej. Wiadomości SMS można wykorzystać do budowania relacji. Podziękowania za wizytę (zwłaszcza jeśli jest to nowy pacjent), życzenia urodzinowe lub świąteczne to drobne gesty utwierdzające pacjenta w przekonaniu, że nie jest kolejną anonimową osobą, która odwiedza gabinet.

 

 

Promocje na różne okazje

Kampanie promocyjne pokazują prawdziwą siłę SMS-ów. Pacjent może natychmiast zareagować i podjąć decyzję, czy chce skorzystać z oferty. Gabinety medycyny estetycznej mają możliwość zaoferowania pacjentom zabiegów dopasowanych do ich wieku, pory roku lub święta. Kampanię promocyjną warto zorganizować z okazji Dnia Kobiet, Międzynarodowego Dnia Urody, pierwszego dnia wiosny, wakacji, andrzejek lub sylwestra.

 

 

Stałe oferty dla stałych pacjentów

Warto zadbać o stałe oferty kierowane do pacjentów w mniej popularnych terminach, aby zwiększyć obroty w okresach zastoju. Do wyboru jest kilka interesujących opcji:

  • Happy Hours – w każdym gabinecie są dni i pory dnia, kiedy ruch z reguły bywa mniejszy. Aby nie ponosić kosztów utrzymania pustych pomieszczeń, lepiej zaproponować pacjentom zabieg w niższej cenie.
  • Wakacje i dni wolne – często jest to okres ograniczenia przychodów. Można temu zapobiec, przeprowadzając z wyprzedzeniem akcję promocyjną oferującą atrakcyjne rabaty lub inne korzyści.
  • Promocja nowości – SMS-y umożliwią pozyskanie pierwszych chętnych do przetestowania nowych zabiegów lub urządzeń, które mogą od razu zacząć pracować. Pacjenci, nawet jeśli nie skorzystają z tej oferty, będą wiedzieć, że gabinet inwestuje w swój rozwój.

 

 

Telefon w promocji gabinetu medycyny estetycznej

Krótkie wiadomości tekstowe ze względu na trafność przekazu doskonale sprawdzają się w komunikacji marketingowej i sprzedaży. SMS to bardzo elastyczne i skuteczne narzędzie, którego możliwości stale rosną. Można je łączyć z innymi kanałami promocji, np. w Internecie. W szerzej zakrojonej akcji promocyjnej warto zamieścić w SMS-ie krótki link kierujący pacjentów do strony lub kanału w social media, z którego użytkownicy smartfonów mogą szybko skorzystać. Proces wysyłki SMS-ów powinien być zautomatyzowany przy użyciu odpowiedniego oprogramowania. W ten sposób można uniknąć dodatkowego obciążenia pracowników gabinetu, zapewnić większą skuteczność wiadomości SMS i zwiększyć zyski6.

 

 

Polecane artykuły:

 

 

Zapraszamy na kolejne szkolenia i zabiegi w OLLIE

 

 

Źródła:

  • 1http://www.akademiaversum.pl/marketing-sms-w-salonie/1/, dostęp w dn. 05.07.2017 r.
  • 2http://www.akademiaversum.pl/marketing-sms-w-salonie/1/, dostęp w dn. 05.07.2017 r.
  • 3https://marketingdlaludzi.pl/pharma-marketing-day-2015/, dostęp w dn. 05.07.2017 r.
  • 4http://www.akademiaversum.pl/marketing-sms-w-salonie/1/, dostęp w dn. 05.07.2017 r.
  • 5https://www.versum.pl/staly-kontakt-z-klientem, dostęp w dn. 05.07.2017 r.
  • 6http://www.akademiaversum.pl/marketing-sms-w-salonie/1/, dostęp w dn. 05.07.2017 r.